HiddenCash Sofia

Какво представлява инициативата Hidden Cash?

Движението Hidden Cash стартира през пролетта на 2014-та година в социалната мрежа Twitter. По непотвърдена информация основателят му е американецът Джейсън Бузи - предприемач, успешно реализирал се в сферата на недвижимите имоти. Идеята му е съвсем проста - през определен интервал от време крие различни суми пари из Сан Франциско, а в социалните мрежи публикува жокери, водещи към точната им локация.

За отрицателно време Hidden Cash се превръща от скромен социален експеримент в глобална инициатива, засягаща първоначално САЩ, а впоследствие и различни градове в Европа. Последователи на идеята започват да крият пликове, пълни с пари, из случайно подбрани места, а надеждата им е хората, които ги намерят, да предадат доброто нататък. Именно това ни подтикна да пренесем движението и в България.

HiddenCash Sofia TriplePro Bulgaria

Защо решихме да стартираме Hidden Cash Sofia?

През лятото на 2015-та година взехме импулсивното решение да прегърнем каузата на Hidden Cash и да я развием в рамките на София. През определени интервали от време, из централните улици на града надничаха цветни пликове със съдържание 50 лв. Решихме да добавим и благотворителен елемент - с всеки намерен плик да даряваме еквивалентна на съдържанието му сума на неправителствена организация, изцяло по избор на търсача. Главната ни цел беше даването на гласност на различни кампании и каузи и насърчаването на младите хора да вземат активно участие в тях.

“НЕ СЪМ ИЗГУБЕН!”

Подобно на инициативата с пликовете и отново импулсивно, решихме да вземем за пример още едно благородно начинание и да докажем на себе си и на хората, с които се сблъскваме в ежедневието си, че всеки от нас може да направи добро, без това да му коства много време и средства. Няколко дни преди Коледа алармите за събуждане на всеки от екипа бяха настроени за 4:00 ч. сутринта, за да успеем да събудим столичния бул. “Витоша” с топли дрехи и, надяваме се, с усмивка. Единственото, което направихме, бе да закачим 19 якета по заобикалящите ни дървета и да призовем и други хора да последват примера ни.

Причината? Избрахме акцията “Не съм изгубен!” като своеобразна червена лампичка, която да привлече внимание към онези, чиито дом не е топлото и уютно жилище, а улицата - мястото, което те наричат “вкъщи”. С тази кампания успяхме да докажем, че едно на пръв поглед незначително действие може да бъде изключително ценно за човек в нужда - така, както старото ни зимно яке може да стопли някого в минусовите температури.

HiddenCash Sofia TriplePro Bulgaria

Какви бяха реакциите?

За отрицателно време кампанията достигна до над 100 000 души, бе отразена от различни медии чрез интервюта, видеа и статии, а любовта, която вложихме в скромния си жест, достигна измерения, които никой от нас не беше очаквал. Щастливи сме, че примерът ни се превърна в национално движение и беше последван и от други градове в страната - Пловдив, Бургас, Русе, Враца, Стара Загора, Варна и др. Топлата вълна се оказа толкова силна, че успя да залее дори градове в Румъния и Гърция, които също се обединиха около идеята и я разпространиха из местните жители.

HiddenCash Sofia TriplePro Bulgaria

Как проектът Hidden Cash Sofia повлия на работата ни и отношенията между членовете на екипа ни?

Стартирането на инициативата Hidden Cash Sofia успя да повлияе не само върху личностното, но и върху професионалното ни развитие. С течение на времето се отдадохме напълно на начинанието, а “жертви” като липсата на сън и среднощните разходки, се оказаха нищожни пред мисията, която ни обединява. За нас Hidden Cash Sofia не е просто проект, а естествен начин, по който опознавахме себе си и се сближихме като екип, правейки добро.

Share this post

Comments